Kerken Zemst

Om het coronavirus niet verder te helpen verspreiden heeft de gemeente beslist heel wat activiteiten voor grote groepen af te gelasten of uit te stellen. Het volgt hierin de richtlijnen van de federale regering (https://www.zemst.be/update-coronavirus-11-03-2020).

Alle participatiesessies tot het einde van de paasvakantie, namelijk die in Eppegem, Hofstade en Zemst-Laar, zullen alvast tijdelijk worden afgelast. Of ook de participatiesessies in Zemst en Weerde moeten worden uitgesteld zal later worden bekeken. In samenspraak met Parcum zal er opnieuw met jullie worden overlegd om te kijken wanneer ons project hervat kan worden. Wanneer dit zal gebeuren zal afhangen van de duur van deze situatie.

Mogen we jullie vragen deze boodschap alvast zo veel mogelijk te verspreiden? De gemeente zal dit bekend maken via zijn communicatiekanalen maar we hopen via jullie ook de mensen te bereiken die enkel de reeds verspreidde affiches en flyers lazen.

Het coronavirus hoeft trouwens niemand tegen te houden om zijn/haar mening te geven over de toekomst van de kerken. Mensen kunnen nog steeds de enquête invullen dus dit mag je steeds mee communiceren!

Bedankt voor de medewerking en tot binnenkort.

Bericht van de gemeente Zemst, donderdag 12 maart 2020

Bedankt voor de medewerking en tot binnenkort.

De toekomst van de Zemstse kerken - laat je stem horen!

De Zemstse kerkbesturen ontwikkelen samen met het gemeentebestuur een toekomstvisie over de zes parochiekerken.
Hierbij willen zij graag ook de stem van de inwoners van Zemst horen.

Hoe zie jij als Zemstenaar de toekomst van de kerken van Elewijt, Eppegem, Hofstade, Laar, Weerde en Zemst-centrum?
Heb jij een idee over hoe de kerkgebouwen naast de kerkelijke vieringen kunnen ingezet worden?
Denk mee na over dit vraagstuk tijdens enkele brainstormsessies.
De sessies worden per kerk georganiseerd.

Voor wie? Alle inwoners van Zemst

Wanneer & waar?

Woensdag 4 maart:         kerk van Elewijt
Woensdag 18 maart:       kerk van Eppegem
Dinsdag 24 maart:           kerk van Hofstade
Woensdag 25 maart:       kerk van Laar
Dinsdag 21 april:              kerk van Zemst-centrum ( ! opgelet: wijziging datum! )
Woensdag 22 april:          kerk van Weerde ( ! opgelet: wijziging datum ! )

Tijdstip?                             Telkens om 19u30

De brainstormsessie wordt georganiseerd door de kerkbesturen en het gemeentebestuur van Zemst in samenwerking met PARCUM,
expertisecentrum voor religieus erfgoed.

Kan je er niet bij zijn, maar wil je toch je mening geven? Vul dan de online bevraging in op www.parcum.be/kerken-zemst. Hier lees je ook meer over het project.